قدس آنلاین- تبریز: : معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در بازدید از مقبره الشعرا، این مجموعه را یکی از نمادهای بی نظیر فرهنگی، ادبی، تاریخی و معنوی تبریز دانست وگفت: مقبره الشعرا نه تنها یک محل گردشگری، بلکه تفرجگاهی معنوی و ادبی است و حضور در این مکان موجب تفکر در پیشینه غنی و ادبیات متعالی این مرز و بوم می شود.

انتخاب‌تبریز به عنوان پایتخت‌گردشگری‌اسلامی، زمینه‌ساز معرفی آن به عنوان جهان‌شهراست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی،  انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی برای سال 2018 را، رویداد مهم و مبارکی خواند و آن را زمینه ساز معرفی تبریز به عنوان جهان شهر وحرکت و موج تولید و کارآفرینی در حوزه گردشگری کشور و استان دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان همواره جزو یکی از کانون های گردشگری ایران و جهان بوده و با کسب این عنوان، میزان گردشگران در این شهر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه  تقویت زیرساخت های گردشگری می تواند زمینه ساز جذب گردشگران خارجی  و شناساندن هویت مردم تبریز به جهانیان باشد، افزود: یکی از بهترین بسترهای احیای هویت و فرهنگ شهرمان، احیای  مجموعه تاریخی مقبره الشعرا است که امروز به توجه ویژه‌ای نیازمند است.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در این مجموعه فرهنگی و تاریخی که در بافت قدیمی تبریز واقع شده، بیش از 400 شاعر و عارف دفن شده اند، افزود: زندگی و آثار شعرا، عرفا و ادبای مدفون در این مجموعه، مبین تاریخ پرافتخار آذربایجان به عنوان مهد و سرای بزرگان علم و ادب ایران زمین است.

حجت الاسلام احمد حمیدی احیای  مقبره اشعرا  را، کارنامه درخشانی برای  شهردار محترم در  حوزه فرهنگی وادبی شهر عنوان واظهار امیدواری کرد تا سال 2018، این مکان فرهنگی و تاریخی به  یکی از نمادهای بی نظیر فرهنگی ،ادبی وتاریخی ومیراث معنوی  تبدیل شود.

وی  در پایان ابراز امیدواری کرد:  پروژه مقبره الشعرا در شان مردم و جوانان و شهروندان با غیرت و ادب دوست تبریز احیا و به یک مجموعه بزرگ گردشگری و فرهنگی تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.